×

.

برای نوشته ی تازه ام دنبال عکس "کودک" میگردم 

عکسهای غزه می آید 

از "آدم بزرگ" بودن شرمنده میشوم 

و صفحه را میبندم 

.

نظرات 11 + ارسال نظر
آوا پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:25

واسه این فقط می تونم
سکوت کنم و بس......
مـــــثل دنیا،که کارش
همین شده....مثل
من...............
یاحق...

سکوت داریم تا سکوت. سکوت تو فرق میکنه با سکوت سازمان ملل. اگه همه مثل تو سکوت کرده بودن الان همه جا ساکت بود و بچه ها هم توو خواب نازشون بودن. همه جا. کل باریکه... از بیت لاهیا... تا خود رفح...

دل آرام پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:35 http://delaramam.blogsky.com

داشتم یکی از صفحات مجازی رو بالا و پایین میکردم که چشمم به یک ودئو افتاد. فکر میکنی چی بود؟ دوربین زوم شده بود روی یک ساختمون. صدایی به گوش میرسه و در لحظه ساختمون با خاک یکی میشه... چشمهام رو بستم و اروم گریه کردم... دستم کوتاه بود... براشون چکار میتونستم بکنم... چند نفر توی اون ساختمون بودن؟ چندتا بچه؟
گِل بگیرن این دنیا رو که سر وجب به وجب خاکش خون میریزن...

بحث خاک نیست. بعضی جاها باید جنگ باشه تا بعضی آدمها منافعشون حفظ بشه. غزه یکی از اون جاهاست.

فرشته پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:06 http://houdsa.blogfa.com

تصویر دردناک این روزها...

و تا بوده همین بوده...به خاطر منافع یه عده یه سری دیگه باید قربانی بشن..دنیای مزخرف مزخرف مزخرف...

تصویر دردناکتر، تصویر بی تفاوتی ماست

باغبان پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 22:38 http://laleabbasi.blogfa.com

In my dream children sing a song of love for every boy and girl
The sky is blue and fields are green and laughter is the language of the world
Then I wake and all I see is a world full of people in need

Tell me why does it have to be like this?
Tell me why is there something I have missed?
Tell me why cos I don't understand.
When so many need somebody we don't give a helping hand.
Tell me why?

Everyday I ask myself what will I have to do to be a man?
Do I have to stand and fight to prove to everybody who I am?
Is that what my life is for to waste in a world full of war?
..

"آسمان آبی، زمین سبز و قهقهه زبان دنیاست"..
دمشون گرم... همه ی هنرمندهای ضد جنگ...

تیراژه جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:08 http://tirajehnote.blogfa.com/

آدم بزرگ بودنمون درد نیست..
ادم بده نیستیم خدا رو شکر...لااقل تو این فاجعه ها نیستیم..ته تهش دل یکی دو نفر رو شکستیم..یکی دو نفر رو سرکار گذاشتیم..چهارتا دروغ و یک کمی هم غیبت..اما بوی خون نمیده دستهامون...سکوتمون شاید بوی شرم بده..ولی آدم بده نیستیم خدا رو شکر..

نه خب. آدم بده که نیستیم. حتی با کمی ارفاق میشه گفت آدمهای خوبی هم هستیم. منظورم چیز دیگه ای بود.

جزیره جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:24

دیروز بابام یه بچه گنجشک توی خیابون پیدا کرده بود و از ترس بچه ها و گربه آورده بودش تو خونه مون. اولش تو پاسیو بود. ابش بود دونش بود یکم راه رفت و بعد رفت یه گوشه کز کرد. عین ادمیزاد که از تنهاییش میره کز میکنه. ترسیدیم نکنه بمیره برش داشتیم بردیمش تو حیاط. باز یه گوشه کز کرد. صدایی هم ازش در نمیومد. یهو دیدیم دوتا گنجشک اومدن و نشستن کنارش و شروع کردن به جیک جیک کردن. عین مرده ای که جون بگیره بلند شد و شروع کرد به جیک جیک کردن. بعد همینجور گنجشکا دیگه اومدن. هی پریدن رو دیوار هی راه رفتن و یکم هم پیشش اب و دون خوردن و بعد هم پریدن رفتن. بچه گنجشک ماهم از کنار دیوار رفت خودشو زیر یه جعبه پنهون کرد.
یه بار دیگه هم یه زاغکی بالش شکسته بود و اوردیمش تو حیاط خونه مون. بعد زاغای دیگه میرفتن براش غذا میاوردن میدادن میخورد.
میخام بگم همین موجوداتی که بهشون میگیم حیوون و وقتی میخایم ادمی رو بیاریم پایین میگیم مثه حیوون میمونه، همین حیوونا تو خیلی چیزا به ما ادمیزادا سر هستن. حداقل واسه همنوعشون قلبشون میتپه.

- خدا تو و بابات رو حفظ کنه. چه مثالهای قشنگی زدی...
- آره. قرار بود این قدرت اندیشه که فقط به ما داده شده در جهت بهتر کردن دنیامون استفاده بشه ولی تبدیلمون کرده به تنها موجودات این عالم که وقت و تجربه هاش رو صرف ساختن چیزهایی میکنه که بتونه بیشترین آسیب رو به همنوعش بزنه. به نظرم بزرگترین جرم نوع بشر که هیچ دفاعی هم ازش نمیتونه بکنه همین "سواستفاده" هست.

دومان سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 00:27

بدبختی اینه که آدم نمیدونه باید چیکار کنه

دعا کن. اگه دعا واقعا دعا باشه بزرگترین کار دنیاست. منظورم دعاهایی از جنس تقدیم نوشتِ چهار پست قبله.

خواننده ی قدیمی و همیشگی سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:16

من هم با دیدن این روزها و اتفاقاتش .دلم می خواست گاهی یه ضربدر بود گوشه ی این قسمت های تلخ دنیا و میشد و می تونستم ببندمش تا تموم بشه .

مشکل اینجاست که یه عده میخوان بعضی از این صفحه ها همیشه باز باشه. مثل صفحه ی فلسطین و اسرائیل. اگه با مردم بود خودشون تا حالا صدباره بسته بودنش. اصلا مردم که با هم جنگ ندارن.

زهرا.ش شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:20

احمقانه ترین منطقی که برای حمایت نکردن از فلسطین توی اف بی خوندم،این بود که توی 8 سال جنگ ایران،عرب ها به ما کمک نکردن!اون هم از ظرف کسایی که مدعی ان با جمهوری اسلامی مخالفن!
خب شما که مخالفی،فلسطینی ها هم که تو اون 8 سال به گفته شما مخالفتشون رو ثابت کردن،چرا می خوای انتقام بگیری؟؟انتقام چی رو می خوای بگیری؟؟؟

جواب بهتر اینه: اولا که نظر ملتها و حاکمان همیشه یکی نیست (حالا میخواد حاکمان رسمی باشه مثل جمهوری اسلامی، یا حاکمان غیررسمی مثل حماس). دوما هم اینکه اکثر این آدمایی که الان دارن در غزه کشته میشن زمان جنگ ایران و عراق اصلا به دنیا نیومده بودن که بخوان از ایران حمایت بکنن یا نه! مثل اینه که اروپاییها بیان از نوادگان هیتلر انتقام بگیرن! یا ما از نوادگان اشرف افغان!

دختر عمو دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:21

اتفاقا
دیروز بود به یه بنده خدایی می گفتم بسته دیگه این همه جنگ و خونریزی و سیایت و بازی های عجیب و غریب... جداً حالم بد می شه یاد نرم افزارهی جانبی انسان ها که می افتم... کاش هیچ نرم افزار جانبی واسه این آدم ها اختراع نمی شد.. جنگ نبود اسلحه معنایی نداشت و بمب تو مغز آدم ها معنی نمی شد..
همین نرم افزارهای جانبی روی این سخت افزار جهان.. این جهان رو انقدر شلوغ کردن که بیچاره دیگه از هنگ کردن گذشته.. دوست داره restart بشه.. منم دوست دارم log off بشه!!

- حقیقتش منظورت از "نرم افزارهای جانبی انسان ها" رو خوب نفهمیدم. ولی اگه منظورت چیزهایی هست که قرار بوده زندگی رو راحتتر کنه ولی نکرده (یا مثل تمدن بوده و زندگی رو راحتتر کرده ولی از اونطرف هزار و یک شر با خودش آورده!) باهات موافقم. میشه راحتتر و "خلوت تر" از اینها زندگی کرد و هنگ نکرد.
- و اما log off . متاسفانه زندگی Log off نداره دخترعموجان! (یاحداقل این زندگی که ما میکنیم نداره) خلاصه که یا باید با حداکثر CPU کار کرد یا کلا shut down کرد!

محبوبه پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:18 http://sayeban.blogfa.com

منم هر وقت میرم خانه ی علم پیش بچه ها ، این حس رو دارم...

کلا توو دروازه غار هرجارو نگاه کنی از "آدم بودنت" شرمنده میشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد